תגובה על כפייה של הגיל הרך- צריך לדעת שגם ילד יכול להבין דברים אם נדע להסביר לו אותם ביחס לגילו. כאשר הילד שותף ומסבירים לו אפשר לגייס אותו ולרתום אותו גם בהקניית הערכים שנרצה .
חיה סייף
5.03.202010:48
זה יכול לפגוע בהגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית
עליזה דרור
5.03.202010:32
האגרת של לוק טוענת שהאדם חייב לבחור את דרכו ואמונתו הדתית על פי רצונו ולא מתוך כפייה, לעומת זאת מדרש הר סיני והעיר הנידחת מדברים על הצורך בכפייה דתית ומי שלא מקבל אותו מנדים אותו.
חדווה אטיאס
5.03.202010:30
מקרה עיר הנידחת לדעתינו אינו מייצג סתירה לסובלנות כיוון שהוא מקרה קיצון חריג המדבר על אנשי בליעל שמטים את הכלל לדרך רעה ולא מדובר באמונה שונה
הילה ואנון
5.03.202010:29
תשובה לתמר קורן- כאשר שכן מגיע לביתו ברכבו לאחר כניסת שבת, אין זה "עודף הכלה והתחשבות "… כאשר אדם אחר עושה דוקא כדי להרעיש / להפריע לאדם אחר לחיות באמונתו אז אפשר לומר שזוהי הכלה וסובלנות עודפת…אך לא ניתן לומר זאת על אדם שעושה לביתו ולחייו הפרטיים
שרית סידיס
5.03.202010:28
לפי עמדת המקרא אין סובלנות כלפי מי שאינו נוהג לפי חוקי התורה. על פי המדרש הר סיני נקרא בשמו מלשון שנאה כלפי אומות העולם, שלא הסכימו לקבל את חוקי התורה.
מירב דוד
5.03.202010:27
בעקביות ובהתמדה,לא לוותר על הדברים שמאמינים בהם .לאט לאט הכל יחלחל וידבק
גלי יצחקי
5.03.202010:27
בתגובה לעמדה שבה צריך לכפות על ילד. אין להשוות ילד למבוגר ולדעות שמתגבשים אצל המבוגרים ועדיין לא מגובש אצל ילדים.
אלירן בן-דוד
5.03.202010:25
2. לפי עמדת המקרא לא ניתן מקום לסובלנות ופשרות ומי שעובד עבודה זה יש להשמידו או לפי מה שראינו להוצא אותו לעיר הנידחת לאומת זאת אנו רואים כי על פי לוק איש איש באמונתו יחיה ואנו מחוייבים לקבל את השונה ואי אפשר להכריח את האחר להאמין מדובר בדבר פנימי
עדן מזרחי
5.03.202010:24
לא נראה שניתן ליישב את עמדת המקרא עם עמדתו של לוק מאחר והשתיים הפוכות- מנוגדות ואף סותרות זו את זו. לוק מאמין שלא ניתן לכפות אמונה על אדם ואילו עפ"י המקרא אין לאדם בחירה ועליו לשמור ולציית למצוות השם.
תגובות אחרונות
תגובה על כפייה של הגיל הרך- צריך לדעת שגם ילד יכול להבין דברים אם נדע להסביר לו אותם ביחס לגילו. כאשר הילד שותף ומסבירים לו אפשר לגייס אותו ולרתום אותו גם בהקניית הערכים שנרצה .
זה יכול לפגוע בהגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית
האגרת של לוק טוענת שהאדם חייב לבחור את דרכו ואמונתו הדתית על פי רצונו ולא מתוך כפייה, לעומת זאת מדרש הר סיני והעיר הנידחת מדברים על הצורך בכפייה דתית ומי שלא מקבל אותו מנדים אותו.
מקרה עיר הנידחת לדעתינו אינו מייצג סתירה לסובלנות כיוון שהוא מקרה קיצון חריג המדבר על אנשי בליעל שמטים את הכלל לדרך רעה ולא מדובר באמונה שונה
תשובה לתמר קורן- כאשר שכן מגיע לביתו ברכבו לאחר כניסת שבת, אין זה "עודף הכלה והתחשבות "… כאשר אדם אחר עושה דוקא כדי להרעיש / להפריע לאדם אחר לחיות באמונתו אז אפשר לומר שזוהי הכלה וסובלנות עודפת…אך לא ניתן לומר זאת על אדם שעושה לביתו ולחייו הפרטיים
לפי עמדת המקרא אין סובלנות כלפי מי שאינו נוהג לפי חוקי התורה. על פי המדרש הר סיני נקרא בשמו מלשון שנאה כלפי אומות העולם, שלא הסכימו לקבל את חוקי התורה.
בעקביות ובהתמדה,לא לוותר על הדברים שמאמינים בהם .לאט לאט הכל יחלחל וידבק
בתגובה לעמדה שבה צריך לכפות על ילד. אין להשוות ילד למבוגר ולדעות שמתגבשים אצל המבוגרים ועדיין לא מגובש אצל ילדים.
2. לפי עמדת המקרא לא ניתן מקום לסובלנות ופשרות ומי שעובד עבודה זה יש להשמידו או לפי מה שראינו להוצא אותו לעיר הנידחת לאומת זאת אנו רואים כי על פי לוק איש איש באמונתו יחיה ואנו מחוייבים לקבל את השונה ואי אפשר להכריח את האחר להאמין מדובר בדבר פנימי
לא נראה שניתן ליישב את עמדת המקרא עם עמדתו של לוק מאחר והשתיים הפוכות- מנוגדות ואף סותרות זו את זו. לוק מאמין שלא ניתן לכפות אמונה על אדם ואילו עפ"י המקרא אין לאדם בחירה ועליו לשמור ולציית למצוות השם.
למה נקרא שמו סיני?
תלמוד בבלי, שבת פ"ט ע"א
עיר הנידחת
דברים, פרק י"ג, י"ג-י"ט
איגרת על הסובלנות
ג'ון לוק
משתתפים
הדס חן
אורה איתן
הילה ואנון
הילה שועלי
יעקב צינוירט
שרית סידיס
אילת קסירר
גלי יצחקי
עדן מזרחי
נאורה כהן
ניר טנורגי
עליזה דרור
שירן זגדון
חדווה אטיאס
רחל לב
שרה נינה-כהן
תמר קורן
מירב פחימה
רן בן-חמו
מירב דוד
חיה סייף
בת-ציון יוסף
אלירן בן-דוד